TUAN TANAH SEDANG ONLINE
HAMBA ALLAH


Skin by : Mrs Yaya
Full Edited : Ainie Muniera
Blog Owner : Anis Sakinah
best view : mr.google


Home The Owner List Story




Assalammualaikum.
Sila Tinggalkan Jejak Anda Ye! Syukran^^

Followers



" Seandainya Quran Bisa Berbicara"




Kitab Suci Al Quran adalah namaku....
Aku kitab yang dicetak dengan sangat cantik,
Untuk tahu tentang aku ada beberapa petunjuk,

Aku di beri sampul mewah nan indah,
Aku pasti ada disetiap rumah orang Muslim,
             Tapi,
 Di dalam hati setiap muslim aku jarang ditemui,
Aku diletakkan di atas rak yang tinggi,
Dibiarkan disana,aku ditinggalkan dan dilupakan,
Kadang-kadang aku diletakkan ditempat-tempat kotor,
Katanya untuk mengusir hantu dan jin,
Dan disana juga aku dibiarkan,ditinggalkan dan dilupakan,
Dengan penuh hormat aku banyak dicium setiap kali selesai di baca.....
               Tapi,
Pelajaran dan petunjuk utama yang ada padaku selalu dilupakan,
Mereka mengabaikan pesan yang ada padaku, 
Adakalanya aku digunakan untuk bersumpah palsu,
Kegunaanku yang sebenarnya sangat jarang-jarang diperhatikan,

Sungguh bertapa ajaibnya Aku bisa mengubah dunia yang semestinya mereka lakukan adalah memahami perkataanku,
Jadi seharusnya bacalah Aku,
Pelajarilah Aku,
Perhatikan apa yang harus Aku katakan untukmu..

Aku punya hukum,
Aku punya kebijaksanaan,
Aku punya sesuatu yang sangat berharga,
Dan banyak yang Aku punya yang tidak bisa kau hitung,
Akulah Sang penjuru penyelamatmu,
Akulah penuntunmu,
Aku diturunkan dari Allah Sang Pencipta Alam Semesta..

Aku diajarkan oleh Nabi Muhammad dan dipertahankannya dengan air mata dan darah,
Memperingatkan kebenaran adalah kemahsyuranku, 
Maka bacalah Aku, pelajarilah Aku , Dan sampaikan isi yang ada padaku,
         Kerana......
 Al-Quran Al- Karim adalah namaku.....
  
Demi Allah, Al-Quran adalah persaksian untukmu di Hari Akhirat nanti...

Renungan bersama : 
Berapa kerapkah kita membuka dan membaca Al-Quran berbanding membuka dan membaca komen-komen di Facebook???



                        VS                


Older Post | Newer Post